KEIMENO
«Ἠγοράσθητε γὰρ τιμῆς· δοξάσατε δὴ τὸν Θεὸν ἐν τῷ σώματι ὑμῶν καὶ ἐν τῷ πνεύματι ὑμῶν, ἅτινά ἐστι τοῦ Θεοῦ»
ΕΡΜΗΝΕΙΑ
«Ναί· δέν ὁρίζετε τόν ἑαυτό σας. Διότι ἐξαγορασθήκατε μέ τίμημα βαρύ, μέ τό ἀτίμητο αἷμα τοῦ Χριστοῦ. Ἀποφεύγετε λοιπόν κάθε αἰσχρή πράξη πού γίνεται μέ τό σῶμα· καί ἀποδιώκετε κάθε πονηρή σκέψη καί ἐπιθυμία ἀπό τό πνεῦμα σας. Καί ἔτσι νά δοξάζετε τόν Θεό μέ τό σῶμα σας καί μέ τό πνεῦμα σας, τά ὁποῖα ἀνήκουν στό Θεό» ( Ἀπό τήν «ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ μέ σύντομη ἑρμηνεία» τοῦ Π.Ν.Τρεμπέλα, ἀπόδοση στή δημοτική Μ.Δομουχτσῆ, ἔκδοση « Ο ΣΩΤΗΡ»)
ΣΧΟΛΙΟ Β´ (συνέχεια ἀπό τό προηγούμενο)
Ἐπὶ τέλους, λέγει ὁ Ἀπόστολος, «οὐκ οἴδατε ὅτι τὰ σώματα ὑμῶν μέλη Χριστοῦ ἐστιν;»· δὲν γνωρίζετε ὅτι τὰ σώματά σας εἶναι μέλη τοῦ Χριστοῦ; «Ἢ οὐκ οἴδατε ὅτι τὸ σῶμα ὑμῶν ναὸς τοῦ ἐν ὑμῖν Ἁγίου Πνεύματός ἐστιν;». Ἢ δὲν ξέρετε ὅτι τὸ σῶμα σας εἶναι ναὸς τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, τὸ Ὁποῖο κατοικεῖ μέσα σας; Θὰ βεβηλώσω λοιπὸν τὸν ναὸ τοῦτο; Θὰ μολύνω καὶ θὰ σπιλώσω τὸ μέλος τοῦτο τοῦ Χριστοῦ; «Μὴ γένοιτο»· εἴθε νὰ μὴ γίνει ποτὲ κάτι τέτοιο!
Ὅσον δὲ ἀφορᾶ στὴν ἐπιθυμία δημιουργίας οἰκογενείας, εὑρίσκει τὴ μόνη καὶ εὐλογημένη δικαίωσή της στὸ ἱερὸ Μυστήριο τῆς Ἐκκλησίας. Κατ’ αὐτὸ ὁ φυσικὸς δεσμὸς ἀνδρὸς καὶ γυναικὸς ἐξαγιάζεται ὑπὸ τοῦ Πνεύματος τοῦ Ἁγίου, τὸ Ὁποῖο καὶ μεταδίδει Χάρη Θεοῦ γιὰ τὴν ἐπιτυχία τῶν ἁγίων καὶ ὑψηλῶν σκοπῶν τῆς χριστιανικῆς οἰκογενείας. Πᾶσα δὲ ἀθέτησις τῆς συζυγικῆς πίστεως χαρακτηρίζεται ὑπὸ τῆς Ἁγίας Γραφῆς: πνευματικὴ αὐτοκτονία! Βεβήλωσις τοῦ ναοῦ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος! Θρασυτάτη βλασφημία καὶ ἀσέβεια κατὰ τοῦ Θεοῦ! Φρικτὴ ἱεροσυλία!
Φεύγετε λοιπὸν τὸν μολυσμὸν τοῦ σώματος.
Ἀλλὰ κυρίως καὶ τὸν μολυσμὸ τῆς ψυχῆς.
Διότι τὸ σῶμα εἶναι ὄργανον τῆς ψυχῆς. Πρῶτα δὲ ἁμαρτάνει ἡ ψυχὴ καὶ τελευταῖα τὸ σῶμα. Ὁ μακαριστὸς πατὴρ Εὐσέβιος Ματθόπουλος στὸ βιβλίο του «Ὁ Προορισμὸς τοῦ ἀνθρώπου», ποὺ εἶναι πνευματικὸς ὁδηγὸς τοῦ Ὀρθοδόξου, ἀναπτύσσει τὴν πατερικὴ καὶ ὀρθόδοξη χριστιανικὴ διδασκαλία καὶ σημειώνει (§246) ὅτι ἡ τέλεση τῆς ἁμαρτίας διὰ τοῦ σώματος εἶναι τὸ ἔσχατο στάδιο, τὸ τέταρτο καὶ τελευταῖο στάδιον τῆς ἁμαρτίας.Τὰ ἄλλα τρία στάδια τελοῦνται ἀπὸ τὴν ψυχὴ τοῦ ἀνθρώπου. Ἡ προσβολὴ τῆς ἁμαρτίας, ἡ ὁποία αὐτὴ καθ’ ἑαυτὴν εἶναι ἀνένοχος, ἐμφανίζεται ὡς ἕνα νόημα ἢ ἰδέα στή διάνοια τοῦ ἀνθρώπου. Ἐὰν τὴν ἀποκρούσει εὐθὺς ἀμέσως, εἶναι ὁ ἄνθρωπος νικητής. Ἐὰν ὅμως ἀρχίσει νὰ ἀσχολεῖται μὲ τὸ ἁμαρτωλὸ νόημα, ὄχι ἁπλῶς καὶ ἀπαθῶς ἀλλ’ ἐμπαθῶς, τότε ἀρχίζει καὶ ἡ ἐνοχή. Εἶναι ὁ πρῶτος βαθμὸς τῆς ἁμαρτίας. Ἐὰν ἐν συνεχείᾳ συμμετέχ