16 Ἀπριλίου

0416

16 Ἀπριλίου

 

Ἑορταζόμενοι ἅγιοι 

   Ο γίες γάπη, Ερήνη κα Χιονία

Ο γιοι Φλιξ πίσκοπος, ανουάριος Πρεσβύτερος, Φορτουνάτος (

     Φουρτουνιανός) κα Σεπτεµνος

γιος Λεωνίδης κα ο γίες Χαρίσσα ( Χαρίεσσα), Νίκη, Γαλήνη, Καλλίδα (

     Καλλία), Νουνεχία, Βασίλισσα κα Θεοδώρα

     γία Ερήνη

●     γιος Μιχαλ Βουρλιώτης

●     σιοµάρτυς Χριστοφόρος

     Ο γιοι µολογητς γάθων, Ετυχία, Κασία κα Φιλίππα ο ν Θεσσαλονίκ

       (+304)

     σία Θεοδώρα Πριγκίπισσα

 

Περισσότερα στοιχεῖα

Ογίες γάπη, Ερήνη κα Χιονία

ταν κα ο τρες δελφς κα πνευµατικ βλαστάρια τς κκλησίας τς Θεσσαλονίκης. Ο ψυχς κα τν τριν παρθένων ταν στολισµένες µ πολλ χριστιανικ χαρίσµατα. Στ πρόσωπό τους βρισκε πλήρη φαρµογ προτροπ το ποστόλου Παύλου γι τς γυνακες: «Μετ αδος κα σωφροσύνης κοσµεν αυτούς». Ν στολίζουν, δηλαδή, τν αυτό τους µ συστολ κα σωφροσύνη. Πράγµατι, ο τρες δελφς χι µόνο τσι στόλιζαν τν αυτό τους, λλ κα µ λα τ πνευµατικ µαργαριτάρια πο λέγονται χριστιανικς ρετές. ταν γινε διωγµς κατ τν χριστιανν π Μαξιµιανο, ο τρες δελφς κατέφυγαν σ κάποιο ψηλ βουνό. κρυψώνα τους, µως, νακαλύφθηκε. Συνελήφθησαν κα τς φεραν µπροστ στν ρχοντα Δουλσήτιο. Ατς µ κάθε τρόπο προσπάθησε ν τς κάνει ν ρνηθον τ Χριστό. Ατές, µ πλα τς ρετς πο εχαν, µολογοσαν Χριστν σταυρωµένον. Τότε, γάπη κα Χιονία πέθαναν, φο τς ριξαν στ φωτιά. ν Ερήνη βρκε µαρτυρικ τέλος, π τ βέλος πο τς ριξε νας στρατιώτης.

 

Ογιοι Φλιξ πίσκοπος, ανουάριος Πρεσβύτερος, Φορτουνάτος ( Φουρτουνιανός) κα Σεπτεµνος

λοι µαρτύρησαν κατ τν διωγµ το Διοκλητιανο, ναντίον τν χριστιανν. Φήλιξ ταν πίσκοπος σ κάποια πόλη τς ταλίας κα ανουάριος πρεσβύτερος τς πισκοπς του κα στενς συνεργάτης του στ διδασκαλία κα τς κατακτήσεις το Εαγγελίου. Ο λλοι δυ διακρίνονταν σν ο πι νθερµοι πιστοί, ργαζόµενοι κα ατο γι τν ξάπλωση τς χριστιανικς ζως, κα χρησιµοποιονταν γι τν λιεία ψυχν π τν εσεβ κα δραστήριο πίσκοπό τους. µως, εδωλολάτρης ρχοντας, ζήτησε π τν πίσκοπο Φήλικα ν το παραδώσει τ ερ βιβλία τς πισκοπς.

πίσκοπος ρνήθηκε, λέγοντάς του, τι τ ερ βιβλία τν χριστιανν χουν ρισθε ν πηρετον στν πνευµατική τους ζωή. µέσως τότε τν φυλάκισαν. πειδ µως κα µ τ µέσο ατ δν κατόρθωσαν τίποτα, τν ξόρισαν µαζ µ τν πρεσβύτερο ανουάριο, τν Φορτουνάτο κα τν Σεπτεµίνο. Μετ π να περιπετειδες ταξίδι στ θάλασσα, τος φεραν στ Λυκαονία τς Μικρς σίας. κε κολούθησαν νέες πειλς κα βάσανα, λλ᾿ φοσίωση τν γίων πρς τ Χριστ διατηρήθηκε δια. Μετ π µερικος µνες, θανατώθηκαν µ ποκεφαλισµό. ( µνήµη τους παναλαµβάνεται κα τν 30η Αγούστου).

 

γιος Λεωνίδης κα ογίες Χαρίσσα ( Χαρίεσσα), Νίκη, Γαλήνη, Καλλίδα ( Καλλία), Νουνεχία, Βασίλισσα κα Θεοδώρα

γιος Λεωνίδης κα ο γιες ατς γυνακες, ζησαν στ χρόνια του βασιλι Δεκίου (249-251), κα κατάγονταν π τν Πελοπόννησο. Συνελήφθησαν κατ τς µέρες τς ναστάσεως το Κυρίου στν Τροιζηνία τς Πελοποννήσου, κα δηγήθηκαν στν γεµόνα τς Κορίνθου Βενοστο. Ο Μάρτυρες µειναν µετακίνητοι στν πίστη τους κα γεµόνας διέταξε ν ξεσχίσουν τν Λεωνίδη κα κατόπιν, ατν µαζ µ λες τς γυνακες ν τος ίξουν στ θάλασσα. Στ δρόµο γι τ µαρτύριο λες µαζ ψαλλαν διάφορους ψαλµος κα κατόπιν φο λες τς δεσαν µ πέτρες τς ριξαν στ θάλασσα, µαζ µ τν Λεωνίδη. τσι λαβαν τ µάραντα στεφάνια το µαρτυρίου, µία µέρα πρ το γίου Πάσχα δηλαδ τ Μεγάλο Σάββατο. γία Ερήνη γία ατ µαρτύρησε τν διο καιρ κα στν διο τόπο, πο µαρτύρησαν γιος Λεωνίδης κα ο µαζ µ᾿ ατν γιες Γυνακες. Ερήνη προσπαθοσε γι τν φωτισµ κα λλων γυναικν, λλ προδόθηκε στν ρχοντα, συνελήφθη κα φυλακίστηκε. Κατόπιν τς κοψαν τν γλσσα κα τς βγαλαν τ δόντια. λλ᾿ πειδ πέµενε στν πίστη, τελικ τν ποκεφάλισαν.

 

γιος Μιχαλ Βουρλιώτης

Γεννήθηκε στ Βορλα τς Μ. σίας κα ργαζόταν στ Σµύρνη σν χαλκουργός. ταν ταν 18 τν κα κατ τ πρτο Σάββατο τν νηστειν, µ δόλο ξισλαµίστηκε π ναν καφεπώλη Τορκο, πο κατόπιν ργαζόταν µ µισθ στ µαγαζί του. Κατ τν µέρα µως τς ναστάσεως, κουσε τος συνοµηλίκους του ν ψάλλουν µ χαρ τ «Χριστς νέστη».

Μιχαήλ, συναισθάνθηκε τότε τ µάρτηµα τς ποστασίας του, γκατέλειψε τ καφενεο κα συνέψαλλε µαζ µ᾿ ατος τος µνους τς ναστάσεως το Κυρίου. Τν πόµενη, ταν δηγήθηκε µπροστ στν κριτή, το επε: «ταν νας γελαστε κα δώσει χρυσάφι κα πάρει µολύβι, νόµιµο εναι ν δώσει πίσω τ µολύβι κα ν πάρει τ χρυσάφι πο δωσε, διότι λλαξι δν γινε δίκαια κα ν γνώσει, λλ µ πάτη κα γνωσία. ποµένως, πρε σ τ µολύβι πο µο δωσες, ντ χρυσάφι, δηλαδ τν δική σου θρησκεία κα παίρνω γ πίσω τ χρυσάφι πο σο δωσα, δηλαδ τν γονιν µου τν πίστη». Ο κριτς θαύµασαν π τν πάντηση το νέου κα προσπαθοσαν µ διάφορες κολακεες ν µεταστρέψουν τν γνώµη του.

νεοµάρτυρας µως πέµενε κα τσι τν κλεισαν στ φυλακή. Μετ δυ µέρες τν ξαναέβγαλαν π τν φυλακ κα τν ώτησαν ν κα πάλι πιµένει στ χριστιανική του πίστη.

Μιχαλ µ θάῤῥος πάντησε καταφατικ κα τσι καταδικάστηκε σ θάνατο. ποκεφαλίστηκε τ 1772 κα τ ερό του λείψανο ίχτηκε στ θάλασσα. Τ περισυνέλεξαν µως κάποιοι χριστιανο βαφες κα τ θαψαν µ τιµς στν Να τς γίας φωτεινς στ Σµύρνη.

 

σιοµάρτυς Χριστοφόρος

Καταγόταν π τν δριανούπολη τς ν. Θρκης κα κατ κόσµον νοµαζόταν Χριστόδουλος. ταν ταν νέος µε δόλιο τρόπο ξισλαµίστηκε π ναν ξωµότη ρµένιο. Συναισθάνθηκε µως τ σφάλµα του, µετανόησε κα ξοµολογήθηκε. Σ λικία 19 χρονν λθε στ Μον Διονυσίου, που γι τέσσερα χρόνια ζησε µ ποταγ κα κατάνυξη. Μ τν ελογία το γέροντά του, πέστρεψε στν δριανούπολη, που µπροστ στν κριτ ποκήρυξε τν Μωαµεθανισµ κα µολόγησε µ θάῤῥος τν Χριστιανική του πίστη. τσι στς 16 πριλίου 1818, µέρα Τρίτη Διακαινησίµου κα ρα 08:00 ποκεφαλίστηκε ψάλλοντας τ «Χριστς νέστη».

Ογιοι µολογητς γάθων, Ετυχία, Κασία κα Φιλίππα ον Θεσσαλονίκ (+304)

λοι µολόγησαν εθαρσς τν πίστη τος µπροστ στν στυνόµο Θεσσαλονίκης τ 304 κα κλείστηκαν στ φυλακή. λλα στοιχεα τους δν βρίσκουµε.

σία Θεοδώρα Πριγκίπισσα ωσίδα (+ 1378).