7 Μαϊου

7  Μαῒου

 

Ἑορταζόμενοι ἅγιοι

 

     µφάνισις το Τιµίου Σταυρο  

●      γιος κάκιος  

●      γιος Κοδρτος κα ο µαζ µ᾿ ατν µαρτυρήσαντες  

     Ο γιοι ουφνος κα Σατορννος  

●      σιος ωάννης Ψυχαΐτης  

●       γιος Μάξιµος  

●      σιος Ταράσιος θαυµατουργς « ν Λυκαονί»  

●      σιος Νελος Νέος, Μυροβλύτης (Ερεση τιµίων λειψάνων του)  

●      σιος Παχώµιος νέος σιοµάρτυρας  

     Μνήµη µεταθέσεως τν ερν Λειψάνων το  σίου Εθυµίου το Μεγάλου  

●      γιος Κύριλλος, Μάρτυρας

 

Περισσότερα στοιχεῖα

 

 µφάνισις το Τιµίου Σταυρο

πρώτη µφάνιση το Τιµίου Σταυρο γινε στ Μεγάλο Κωνσταντνο, µ τ  θριαµβευτικ µβληµα τς νίκης: «ν τούτ νίκα». δ χουµε µία λλη µφάνιση, πο  γινε στν ερουσαλήµ, περίπου τ 346 µ.Χ. Τότε ρχιεπίσκοπος εροσολύµων ταν   Κύριλλος κα βασιλις Κωνσταντνος, γις το Μεγάλου Κωνσταντίνου. µφάνιση  ατ γινε στς 7 Μαΐου. ταν ρα (βυζαντινή) τρίτη, ταν ξαφνικ στν οραν  φάνηκε Τίµιος κα Ζωοποις Σταυρός, σχηµατισµένος π κθαµβωτικ φς, πάνω  π τ Γολγοθ, µέχρι κα τ ρος τν λαιν. Τ περφυσικ ατ θέαµα προκάλεσε  µεγάλο θαυµασµ κα συγκίνηση σ λους τος ερισκοµένους στν ερουσαλήµ. Νέοι  κα γέροι, γυνακες κα παιδιά, λοι µαζί, τρεξαν στν κκλησία κα µ πολλ χαρ  κα θερµ κατάνυξη εχαρίστησαν κα δόξασαν τ Θεό, τν Κύριό µας ησο Χριστό,  πο γίασε τ ξύλο το σταυρο κα κατέστησε τ σηµεο ατο σχυρότατο πλο τν  γωνιζοµένων χριστιανν κατ το διαβόλου.

  

γιος κάκιος

Καταγόταν π τν Καππαδοκία κα ζησε στ τέλη το 3ου µ.Χ. αἰῶνα. λαµψε κα  ατς µεταξ τν πειραρίθµων ρων τς χριστιανικς πίστεως, στν διωγµ κατ  τς κκλησίας π Γαλερίου Μαξιµιανο. πηρετοσε στς στρατιωτικς τάξεις, κα  εχε διοικητ τν κατόνταρχο Φρµο. Κάποια µέρα ατός, µ νωτέρα διαταγή,  νέκρινε τος στρατιτες του γι ν ξακριβώσει, πόσοι κα ποιο π᾿ ατος ταν  χριστιανοί. Μεταξ ατν πο µολόγησαν τ Χριστό, ταν κα κάκιος.  

Φρµος  προσπάθησε ν τν µεταπείσει, λλ᾿ κάκιος πάντησε µεγαλόφωνα: «γ  χριστιανς γεννήθηκα, κα εµαι κα θ εµαι. Διότι τσι µ διατάσσει κα τσι τ θέλει   Κύριος ησος Χριστός. Κα καυχµαι µάλιστα, πο κατάγοµαι π γενι χριστιανική».   

Φρµος τότε, τν στειλε στν νθύπατο Βιβιανό. Ατς προσπάθησε µ πολλος κα διαφόρους τρόπους – καλος κα σκληρούς- ν λλαξοπιστήσει τν κάκιο. Μάταια  µως. Τν στειλε τότε στν πι σκοτειν φυλακ το Βυζαντίου, φο νελέητα τν  µαστίγωσε. λλ κα πάλι δν κατάφερε τίποτα. Κατόπιν, νέλαβε τν κάκιο   νθύπατος Φλακκνος. Ατς στν ρχ τν φυλάκισε, λλ᾿ ταν εδε τν καµπτη  µµονή του, διέταξε κα τν ποκεφάλισαν. ταν κάκιος τότε 25 χρονν.  

 

γιος Κοδρτος κα ο µαζ µ᾿ ατν µαρτυρήσαντες

ζησε στ χρόνια τν βασιλέων Δεκίου (249-251) κα Οαλεριανο (251-259) στ  Νικοµήδεια. Συνελήφθη σν Χριστιανός, δηγήθηκε στν νθύπατο Περίνιο κα ταν  τν νέκρινε, Κοδρτος, µολόγησε µ θάῤῥος τι εναι χριστιανός. Τότε τν  πλωσαν κατ γς, τν µαστίγωσαν µ µαστίγια π νερα βοδιν κα αµόφυρτο τν  ριξαν στ φυλακή. π τν Νικοµήδεια, µ προσταγ το νθυπάτου, µεταφέρθηκε  στ Νίκαια, που δι᾿ ατο πολλο πίστεψαν στν Χριστ κα θανατώθηκαν λλοι µ  φωτι κα λλοι µ µαχαίρια. κε φο τν κρέµασαν, γδαραν τς σάρκες του, τν  µαστίγωσαν κα τν στειλαν στν πάµεια, που κα κε πέστη πολλ κα ποικίλα  µαρτύρια. π κε νθύπατος τν δηγοσε δέσµιο στν Καισάρεια. Στ δρόµο,  πολλς φορς προσπάθησε ν πείσει τν Κοδρτο ν προσφέρει θυσία στος θεούς,  λλ µάρτυρας παρέµεινε καµπτος στν πίστη του. Τότε κοντ στν ρµούπολη,  διέταξε ν τν βάλουν πάνω σ πυρακτωµένη σχάρα κα πειτα τν ποκεφάλισαν.  Τελεται δ σύναξή του κοντ στν Ξηροκίρκου. Ο γιοι ουφνος κα Σατορννος Μαρτύρησαν δι ξίφους στν Καισάρεια (τς Καππαδοκίας), τν ποχ πο   νθύπατος Νικοµήδειας Περίνιος, δηγοσε κε τν µάρτυρα Κοδράτο.  

 

σιος ωάννης Ψυχαΐτης

λαµψε στ χρόνια της σκληρς πάλης γι τς γιες εκόνες. σκητικότατος στ ζωή,  εχε φοβερ ψυχικ σθένος κα µεγάλη τόλµη. µφάνισή του κλόνιζε τος  ντιπάλους κα στερέωνε τος φίλους κα µόδοξους. Ο εκονοµάχοι ατοκράτορες τν  καταδίωξαν. τσι πέρασε πολλς περιπέτειες, τς ποες περνίκησε κα κατέβαλε.  Μετ π κάθε διωγµ πανερχόταν ρµητικότερος. πίσης ταν προικισµένος κα µ  θαυµατουργικ χάρη.  

θάνατος τν βρκε ρθιο στ στάδιο τν ερν γώνων κα  τν φερε στ θάνατα σκηνώµατα τν δικαίων.  

 

γιος Μάξιµος

 Ἔζησε στ σκληρά, λλ νδοξα χρόνια τν διωγµν πο πέστη κκλησία π τος  εδωλολάτρες. Πιστς γνήσιος, πρε στος µους τν σταυρό του, κήρυττε παντο τν  Χριστ κα φερε σ᾿ Ατν πολυάριθµους εδωλολάτρες. Γι᾿ ατ διώχτηκε κα  ταλαιπωρήθηκε. Πέρασε δ τν ζωή του µέσα σ διαρκ κίνδυνο κα µάχη. Τέλος πεσε,  φο λιθοβολήθηκε π φανατικος εδωλολάτρες κα τσι φόρεσε τ µάραντο  στεφάνι το µαρτυρίου.  

 

σιος Ταράσιος θαυµατουργς «ν Λυκαονί»

µνήµη του ναφέρεται στν Συναξαριστ Delehaye στς 8 Μαΐου κα τον Λαυρωτικ  Κώδικα 70 φ. 2176 στς 7 Μαΐου µ τ κόλουθο πόµνηµα: «Οτος γιος πατρ µν  κ βρέφους σκεος κλογς κα νάθηµα γέγονε, σκληραγωγί, νηστεί, προσευχ,  δάκρυσι, χαµευνί αυτν κδώσας κα πάσ κακουχί κα ταλαιπωρί κα δι τν  κραν ατο ρετν ξιώθη θαυµατουργιν µεγίστων κ Θεο, δαίµονας ποσοβεν,  νεκρος γείρειν, λεπρος καθαίρειν, πάθη νίατα θεραπεύειν κα πλς πσαν νόσον  κα πσαν µαλακίαν ωµενος· κα ν τούτοις τος γαθος πσιν παγωνιζόµενος µετ  µικρν νοσήσας κα προεγνωκς τν ατο πρς Θεν κδηµίαν πρς Κύριον, πλθε  χαριεντιζόµενος µετ τν γίων γγέλων, τν λαβόντων ατο τν τιµίαν ψυχήν».  

 

σιος Νελος Νέος, Μυροβλύτης (Ερεση τιµίων λειψάνων του)

Προφητεία το  σίου Νείλου το Νέου το κα Μυροβλήτου, το ν τ γί ρει το  θωνος σκήσαντος, πρ 600 τν, περ τς λεύσεως το ντιχρίστου κα τν ν τέλει  το αἰῶνος νθρώπων. «Κατ τ 1900 τος βαδίζοντες πρς τν µεσασµν το 8ου αἰῶνος ρχεται κόσµος το  καιρο κείνου, ν γίνεται γνώριστος. ταν πλησιάσ καιρς τς λεύσεως το  ντιχρίστου θ σκοτισθ διάνοια τν νθρώπων π τ πάθη τ τς σαρκς κα θ  πληθυνθ σφόδρα σέβεια κα νοµία. Τότε ρχεται κόσµος ν γίνεται  γνώριστος, µετασχηµατίζωνται α µορφα τν νθρώπων κα δν θ γνωρίζωνται ο  νδρες π τς γυνακας δι τς ναισχύντου νδυµασίας κα τν τριχν τς κεφαλς·  ο τότε νθρωποι θ γριέψουν κα θ γενον σν θηρία π τν πλάνην το  ντιχρίστου. Δν θ πάρχει σεβασµς ες τος γονες κα γεροντότερους, γάπη θ  κλείψη, ο δ Ποιµένες τν Χριστιανν, ρχιερες κα ερες, θ εναι τότε νδρες  κενόδοξοι, παντελς µ γνωρίζοντες τν δεξιν δν π τν ριστεράν, θ λλάξουν  τ θη, α παραδόσεις τν Χριστιανν κα τς κκλησίας. σωφροσύνη θ πολεσθ  π τος νθρώπους κα θ βασιλεύση σωτεία. Τ ψεδος κα φιλαργυρία θ  φθάσουν ες τν µέγιστον βαθµόν, κα οα ες τος θησαυρίζοντας ργύρια. Α  πορνεαι, µοιχείαι, ρσενοκοιτίαι, κλοπα κα φόνοι, θ πολιτεύωνται, ν τ καιρ  κείν κα δι τν νέργειαν τς µεγίστης µαρτίας κα σελγείας, ο νθρωποι θέλουν  στερηθ τν χάριν το γίου Πνεύµατος που λαβον ες τ γιον Βάπτισµα ς κα  τν τύψιν τς συνειδήσεως. Α κκλησίαι δ το Θεο θ στερηθον ελαβν κα εσεβν Ποιµένων κα λλοίµονον τότε ες τος ν τ κόσµ ερισκοµένους Χριστιανούς, ο ποοι θ  στερηθον τελείως τν πίστιν, διότι θ ναχωρον π τν κόσµον ες τ ερ  Καταφύγια δι ν ερουν ψυχικν νακούφισιν τν θλίψεών των κα παντο θ  ερίσκουν µπόδια κα στενοχώριας. Κ πάντα τατα γεννήσονται δι τ τι   ντίχριστος θέλει κυριεύσ τ πάντα, κα γεννήσεται ξουσιαστς πάσης τς  Οκουµένης κα θ ποι τέρατα κα σηµεα κατ φαντασίαν, θέλ δ δώσ πονηρν  σοφίαν ες τν ταλαίπωρον νθρωπον, δι ν φεύρ, ν µιλ ες πρς τν λλον,  π τν µίαν κραν της γς, ως τν λλην, τότε θ πέτανται στν έρα ς πτην κα  διασχίζοντες τν βυθν τς θαλάσσης ς χθύες. Κα τατα πάντα ποιοντες ο δυστυχες νθρωποι, διαβιοντες ν νέσει, µ  γνωρίζοντες ο ταλαίπωροι τι τατα στ πλάνη το ντιχρίστου. Κα τόσον θ  προοδεύση τν πιστήµην κατ φαντασίαν πονηρός, στε ποπλανσαι τος  νθρώπους κα µ πιστεύ ες τν παρξιν το τρισυποστάτου Θεο. Τότε βλέπων Πανάγαθος Θες τν πώλειαν το νθρωπίνου γένους, θέλει  κωλοβώσ τς µέρας, δι τος λίγους σζόµενους, διότι θέλει πλανσαι ε δυνατν  κα τος κλεκτούς. Τότε αφνιδίως θέλει λθ δύστοµος οµφαα κα θ θανατώση  τν πλάνον κα τος παδος ατο». Καταγόταν – σύµφωνα µ τν κολουθία του, πο κδόθηκε τ 1847 – π τν γιο  Πέτρο τς Κυνουρίας. ταν Νελος λθε σ κατάλληλη λικία, µαζ µ τν θεο του  Μακάριο (πο ταν κα δάσκαλός του στ ερ γράµµατα), ντάχθηκαν στ Μοναστήρι  τς Μαλεβς. κε Νελος χειροτονήθηκε εροδιάκονος κα στ συνέχεια εροµόναχος. Κατόπιν  πγε στ γιον ρος, που σκήτευσε στ σπήλαιο το γίου Πέτρου το θωνίτη  (στ Καραβοστάσι) π πολλ χρόνια κα εναι γνωστο πς τρεφόταν φο τ  σπήλαιο εναι πρόσιτο. Πέθανε ερηνικ στς 12 Νοεµβρίου 1651.  

τάφος του βρέθηκε  στς 7 Μαΐου 1845 π µοναχ νόµατι Αχµάλωτο πο το εχε ποδείξει τν τόπο  στν πνο του διος γιος. Κατ τν νεύρεση το τάφου γιναν πολλ θαύµατα.  π τν τάφο του νάβλυζε µύρο πο γιάτρευε τος πιστούς. Τ λείψανό του βρίσκεται στ µοναστήρι τς Λαύρας. Τιµται ς προστάτης Κυνουρίας.   

Φώτης Κόντογλου χει ζωγραφίσει τν σεπτή του εκόνα στ Να το γίου  Νικολάου Κάτω Πατησίων-χαρνν.  

σιος Παχώµιος νέος σιοµάρτυρας

Βλέπε βιογραφία του 21 Μαΐου.

 Μνήµη µεταθέσεως τν ερν Λειψάνων το σίου Εθυµίου το Μεγάλου

Σ᾿ λλους Συναξαριστές, (Deleyaye σ. 406), κατ τν 19η ανουαρίου, «πάνοδος το  λειψάνου το ν γίοις πατρς µν Εθυµίου».  

 

γιος Κύριλλος, Μάρτυρας.