24 Ἰουλίου

0724

24 Ἰουλίου

 

Ἑορταζόμενοι ἅγιοι

 

     γία Χριστίνα Μεγαλοµάρτυς

●     γιος Καπίτων

●     γιος µέναιος

●     γιος ρµογένης

●     γιος Σαλοµπτνος πίσκοπος εροσολύµων

●     γιος Θεόφιλος Νεοµάρτυρας

●     γιος θανάσιος π τν Κίο

     Ο γιοι Μάρτυρες Μπόρισος κα Γλίεβος, πο δι το γίου Βαπτίσµατος

µετονοµάσθηκαν Ρωµανς κα Δαβδ (Ῥῶσοι)

●     σιος Συµεν Νεοφανής, Θεσσαλονικες

●   γιος θηναγόρας θηναος, πολογητς

 

Περισσότερα στοιχεῖα

 

γία Χριστίνα Μεγαλοµάρτυς

γία Χριστίνα γεννήθηκε στν πόλη Τύρο κα ταν κόρη το στρατηγο Ορβανο. (200 µ.Χ.). πατέρας κα µητέρα της ταν εδωλολάτρες, λλ τν Χριστίνα φερε στ χριστιανισµ µία εσεβς γυνακα. ταν µαθε ατ πατέρας της, ξοργισµένος τν κλεισε σ κάποιο ξοχικ πύργο κα µ κάθε τρόπο προσπαθοσε ν τν µεταπείσει στν εδωλολατρία. µως λες ο προσπάθειές του προσέκρουσαν πάνω στ σάλευτο τεχος τς πίστεως τς Χριστίνας κα πεφταν στ κενό. Τότε πελπισµένος τν φυλάκισε, λλ τ διο βράδυ διος πέθανε. πειτα τν νέλαβε παρχος Δίων, πο φο κα ατς δν κατόρθωσε ν δαµάσει τν πίστη τς Χριστίνας, τν βασάνισε σκληρ κα σχισε τς σάρκες της µ µαχαίρια κα τροχούς. Τ Δίωνα διαδέχθηκε παρχος ουλιανός, πο κα ατς τν βασάνισε χειρότερα. Τν ριξε µέσα σ φαρµακερ κα θανατηφόρα θηρία, κα κατόπιν µέσα στ φωτιά. λλ π λα ατ Χριστίνα µεινε θικτη κα µς θυµίζει τ λόγο το ποστόλου Παύλου: «ο δι πίστεως … φραξαν στόµατα λεόντων, σβεσαν δύναµιν πυρός, φυγον στόµατα µαχαίρας». Ατοί, δηλαδ ο γιοι, πειδ εχαν µεγάλη πίστη, φραξαν στόµατα λιονταριν, σβησαν τν δύναµη τς φωτις, διέφυγαν τ θανατηφόρα λεπίδια τν µαχαιριν. Βλέποντας ατ τ θαµα ο θεατές, χιλιάδες πίστεψαν στ Χριστό. Τελικ Χριστίνα πρε τ στεφάνι το µαρτυρίου, φο τν φόνευσαν κτυπώντας την µ λόγχες στν καρδι κα τ πλευρά.

 

γιος Καπίτων

Μαρτύρησε δι ξίφους.

 

γιος µέναιος

Μαρτύρησε δι ξίφους.

 

γιος ρµογένης

Μαρτύρησε, φο το ξερίζωσαν λα τ δόντια κα πέθανε π µόλυνση κα κατάσχετη αµοῤῥαγία.

 

γιος Σαλοµπτνος πίσκοπος εροσολύµων

Τν γνωστο ατ γιο, ναφέρει τ εροσολυµιτικ Κανονάριο σελ. 100.

 

γιος Θεόφιλος Νεοµάρτυρας

γιος ατς καταγόταν π τν Ζάκυνθο κα ταν ραος κα ρωµαλέος στ σµα. ργαζόµενος σν ναυτικς δν θέλησε ν πηρετήσει σ τούρκικο πλοο. ναντιούµενος στ θέληση το Τούρκου πλοιάρχου, συκοφαντήθηκε π΄ ατόν, τι δθεν εχε φορέσει τούρκικο κάλυµµα στ κεφάλι του. δηγήθηκε βίαια στν κριτή, που µ κολακεες κα φοβερισµος προσπαθοσαν ν τν ξισλαµίσουν. µολογώντας µ θάῤῥος τν Χριστ Θεόφιλος, περιτµήθηκε µ τν βία π τος Τούρκους, πο θέλησαν ν τν στείλουν δρο στ παλάτι το Σουλτάνου. Θεόφιλος µως, ταν κόµα ταν στ Χίο, πόδρασε κα πγε στ Σάµο, που παρέµεινε γι ρκετ χρονικ διάστηµα. ταν πανλθε στ Χίο, ο Τορκοι τν ναγνώρισαν κα φο τν συνέλαβαν τν δήγησαν στν κριτή. κριτής, βλέποντας τν Θεόφιλο ν µµένει στν πίστη του τν καταδίκασε σ θάνατο δι πυρός. πτόητος γενναος ατς µάρτυρας τς πίστεως µας, κανε τ σηµεο το σταυρο κα επε «στ χέρια σου Χριστέ µου παραδίδω τν ψυχή µου». Κα µπκε µόνος του στ φωτιά, που παρέδωσε στν γωνοθέτη Θε τν γία ψυχή του στς 23 ουλίου 1635. Τ ναποµείναντα π τν φωτι λείψανά του, γοράστηκαν π χριστιανος κα ναποτέθηκαν µ τιµς στν να το Μεγαλοµάρτυρα Γεωργίου στ Χίο. Μαρτύριο το γίου ατο, συνέγραψε πρτα Γεώργιος Κορέσιος Χίος.

 

γιος θανάσιος π τν Κίο

ταν πλούσιος κα εσεβς δηµογέροντας στν Κίο τς Βιθυνίας. θανάσιος, πειδ περάσπιζε τος συµπολτες του π τν βαρεία φορολογία τν Τούρκων, συκοφαντήθηκε τι δθεν επε, τι θ γίνει µουσουλµάνος. Προσκλήθηκε π τς ρχς τς βασιλεύουσας κα πιέστηκε πολ ν προδώσει τν χριστιανική του πίστη, προκειµένου ν σωθε. θανάσιος µως δν ρνήθηκε τν Χριστ κα µετ π σκληρ βασανιστήρια φυλακίστηκε. λλ΄ πειδ κα πάλι µενε µετακίνητος στν πίστη του, τν ποκεφάλισαν στς 24 ουλίου 1670 στν Κωνσταντινούπολη. Βίο το γίου συνέγραψε ωάννης Καρυοφύλλης.

 

Ογιοι Μάρτυρες Μπόρισος κα Γλίεβος,

πο δι το γίου Βαπτίσµατος µετονοµάσθηκαν Ρωµανς κα Δαβδ (Ῥῶσοι)

 

 

σιος Συµεν Νεοφανής, Θεσσαλονικες

Γεννήθηκε στ Θεσσαλονίκη τ 1042 στ χρόνια της ατοκράτειρας Ζως. Χειροτονήθηκε στ Θεσσαλονίκη κα ναχώρησε στ Θηβαΐδα τς Αγύπτου, που ζησε µέσα σ µία σπηλι ως τ τέλος τς ζως του.

 

γιος θηναγόρας θηναος,

πολογητς Χριστιανς φιλόσοφος κα πολογητς το 2ου µ.Χ. αἰῶνα. Καταγόταν πιθανότατα π τν θήνα, που σπούδασε τν µέσο Πλατωνισµ κα τν Στωικ φιλοσοφία. κµασε στ χρόνια τν Ρωµαίων ατοκρατόρων Μάρκου Αρηλίου (161-180) κα Κοµµόδου (180- 192). Βασικ στοιχεα γι τ πρόσωπο, τν µόρφωση κα τ ργο του ντλοµε π τ δυ ργα του, πο διασώθηκαν σ κώδικα το 914, ποος κπονήθηκε στ βιβλιογραφικ ργαστήριο το ρέθα: Πρεσβεία περ Χριστιανν κα Περ ναστάσεως νεκρν. θηναγόρας ξεχωρίζει π τος σύγχρονούς του πολογητς γι τν φιλολογικ ρτιότητα κα τ προσεγµένο φος, ν στν χρο τς θεολογίας προβάλλει τν ρθόδοξη τριαδο­λογικ διδασκαλία, τν θεοπνευστία τν γίων Γραφν κα τν αστηρ σκητικ στάση στν θικ βίο τν χριστιανν, γι᾿ ατ κα τ συγγραφικό του ργο κατέχει ξιόλογη θέση στν κκλησιαστικ γραµµατεία τν πρώτων αώνων.