17 Αὐγούστου

0817

17 Αὐγούστου

 

Ἑορταζόμενοι ἅγιοι

 

●     γιος Μύρων

     Ο γιοι Στράτων, Φίλιππος, Ετυχιανς κα Κυπριανός

   Ο γιοι Παλος κα ουλιαν κα ο µαζ µ΄ ατος µαρτυρήσαντες

Στρατόνικος, Κοδρτος κα κάκιος ο δήµιοι

     Ο γιοι Θύρσος, Λεύκιος, Κορωντος κα συνοδεία τους

●     σιος Αγλων

●     σιος λίας Νέος

     Σύναξις τς περαγίας Θεοτόκου ν τος ρµατίου

●     γιος Μακάριος σιοµάρτυρας

●     γιος Δηµήτριος Μοναχς π τν Σαµαρίνα τς Πίνδου

●     σιος λύπιος Ζωγράφος ν Σπηλαίσος)

 

 

Περισσότερα σοιχεῖα

 

γιος Μύρων

γιος Μύρων µαρτύρησε ταν ατοκράτωρ ταν Δέκιος, τ 250 µ.Χ. Καταγόµενος π πλούσια οκογένεια, θ µποροσε ν ζήσει νετα, µ λα τ πίγεια γαθ πο θ πιθυµοσε. µως µεγάλη του γάπη πρς τ Χριστό, κανε τ Μύρωνα ν χειροτονηθε ερέας. φιερώθηκε, λοιπόν, λοκληρωτικ στ ποιµαντικό του καθκον κα δίδασκε, νουθετοσε κα βοηθοσε τ κάθε να µέλος το ποιµνίου του. Μεριµνοσε καθηµεριν γι τος φτωχούς, τς χρες κα τ ρφανά. Κάποτε, παρχος χαΐας ντίπατρος πγε στν τόπο που λειτουργοσε Μύρων κα συνέλαβε πολλος χριστιανούς. Γι ν κβιάσει λοιπν τ Μύρωνα, ν λλαξοπιστήσει, φερε µπροστά του τ ποίµνιό του κα το επε τι, ν ατς ρνηθε τ Χριστό, θ τος φήσει λους λεύθερους. Μύρων µειδίασε κα πάντησε: «ν ταν γι τν σωτηρία τν πνευµατικν µου παιδιν, πρόθυµα θ δινα τν ζωή µου. Τώρα µως δν πρόκειται γι᾿ ατό. ς δώσουν λοιπν ο διοι πάντηση». Τότε λοι µαζ φώναξαν: «χι. Μία νθρώπινη ψυχ εναι σύγκριτα πολυτιµότερη π µύρια σώµατα κα π τν κόσµο λο. Ποις λοιπν π µς θέλει ν δεχθε, στε ν χάσει τν ψυχή του πνευµατικός µας πατέρας, γι ν ζήσουν λίγο περισσότερο στν πρόσκαιρο ατ κόσµο ο δικές µας σάρκες;». παρχος, ξοργισµένος π τν πάντηση, φο βασάνισε µ φρικτ τρόπο τ Μύρωνα, τελικ τν ποκεφάλισε. Ο γιοι Στράτων, Φίλιππος, Ετυχιανς κα Κυπριανός Ο γιοι ατο ταν κάτοικοι τς Νικοµήδειας κα καθηµεριν πήγαιναν στ µφιθέατρο κα συστηµατικ δίδασκαν κα κατηχοσαν εδωλολάτρες. Ατ εχε σν ποτέλεσµα, πολλο εδωλολάτρες ν πιστέψουν στν Χριστ κα τ µφιθέατρο σχεδν δείασε π θεατς πρεπων θεαµάτων. ρχοντας τς Νικοµήδειας παρατήρησε τν ραίωση τν θεατν, µαθε τν ατία κα διέταξε τν µεση σύλληψη τν τεσσάρων γίων. Ατο δν δίστασαν κα µπροστά του ν µολογήσουν τν Χριστ κα τ ργα πο πιτελοσαν γι τν γάπη Του. ξοργισµένος ρχοντας διέταξε κα τος βασάνισαν σκληρά. Κατόπιν τος ριξαν ζωντανος στ φωτι κα τσι νδοξα λαβαν λοι τ στεφάνι το µαρτυρίου.

 

Ογιοι Παλος καουλιαν κα ο µαζ µ΄ ατος µαρτυρήσαντες Στρατόνικος, Κοδρτος κακάκιος ο δήµιοι

γιος Παλος κα γία ουλιαν ταν δέλφια µεταξύ τους, κα ζησαν στ χρόνια το ατοκράτορα Αρηλιανο (270-275). Ο γονες τους τος νέθρεψαν µ λη τ ζω τς χριστιανικς πίστης, κανος δηλαδ χι µόνο γι ν πιστεύουν κα ν στολίζονται π τν χρηστότητα τς ζως, λλ κα γι ν φέρουν π΄ µου τ σταυρό τους, κα ν εναι τοιµοι κα πρόθυµοι γι λες τς θυσίες τς κατ Χριστν αταπάρνησης. Κα ταν πατέρας κα µητέρα τους φυγαν π΄ ατν τ ζωή, Παλος κα ουλιαν µειναν στ θεοχάρακτο δρόµο τους. Παλος διέπρεπε µεταξ τν νέων, στος ποίους πολλς φορς γινόταν δάσκαλος µ τς φωτεινς γνώσεις του κα µ τν καθαρ ζωή του. Τ διο βέβαια κα ουλιαν µεταξ τν νεαρν κοριτσιν. τσι, δελφς κα δελφ γιναν π τ λαµπρότερα σεµνώµατα τς χριστιανικς κκλησίας στν Πτολεµαΐδα. Ατ µως, προκάλεσε τ µσος τν εδωλολατρν κα κατήγγειλαν τ δυ δέλφια στν ατοκράτορα Αρηλιανό, ταν κάποτε ατς πέρασε π τν πόλη τους. Αρηλιανός, µ µπορώντας κα ατς ν κλονίσει τν πίστη τους, διέταξε ν βασανιστον σκληρά. Κα ν ο δήµιοι, Στρατόνικος, Κοδρτος κα κάκιος, τος βασάνιζαν, θαύµασαν τν ψυχική τους νδρεία, µολόγησαν τν Χριστ κα ποκεφαλίστηκαν π τόπου. Τέλος, ο νέοι δήµιοι, φο καψαν τς σάρκες τους µ ναµµένες λαµπάδες κα εδαν τι κα πάλι τ δυ δέλφια µεναν µετακίνητα στν πίστη τους, τος ποκεφάλισαν.

 

Ογιοι Θύρσος, Λεύκιος, Κορωντος κα συνοδεία τους

σως ν συγχέονται µ ατος τς 14ης Δεκεµβρίου κα τ νοµα Καλλίνικος το τρίτου µάρτυρα ν γινε Κορωντος. Πάντως γι᾿ ατος τος τρες ναφέρεται τι «τελεται ατν σύναξις πλησίον τν λενιανν».

 

σιος Αγλων

ταν ναχωρητής, πο ζησε σκητικ κα πεβίωσε ερηνικά.

 

σιος λίας Νέος

δρυτς Μονς, ναχωρητής. Καταγόταν π τν Σικελία. Προφήτευσε τν λωση τς Θεσσαλονίκης. Ταξίδεψε στν Πελοπόννησο κα στν Κωνσταντινούπολη, που κα σθένησε κα κατ τν πιστροφή του στ Θεσσαλονίκη κατέλυσε στν να τν γίων ποστόλων κα το γίου Δηµητρίου. Πέθανε τν 17η Αγούστου το 903, πότε κα µνήµη του.

 

Σύναξις τς περαγίας Θεοτόκου ν τος ρµατίου

 

γιος Μακάριος σιοµάρτυρας

µνήµη του ναφέρεται στ Βυζαντιν ορτολόγιο το Γεδεν (σελ. 158).Μαρτύρησε πρ τν γίων εκόνων στ χρόνια του ατοκράτορα Κοπρώνυµου τ 768. ταν µοναχς στ βουν το Αξεντίου.

 

γιος Δηµήτριος Μοναχς π τν Σαµαρίνα τς Πίνδου

Στλος κα δραίωµα τν σκλαβωµένων λλήνων µοναχς Δηµήτριος, γεννήθηκε στ Σαµαρίνα τς Πίνδου στ τέλη το 18ου αἰῶνα. γινε µοναχς στ µοναστήρι τς πατρίδας του, που µ προσευχ κα νηστεία ξάγνισε τ σµα κα τν ψυχή του. Μετ τν κατάπνιξη, π τν λ Πασ τ 1808, τς πανάστασης πο ποκίνησε παπα- Εθύµιος Βλαχάβας, Δηµήτριος βγκε π τ µοναστήρι του κα γύριζε τ χωρι κηρύττοντας τν λόγο το Θεο κα διδάσκοντας ποµον στς θλίψεις. Μετ π συκοφαντία τν συνέλαβε λ Πασς κα τν φυλάκισε. Κατόπιν διέταξε τν γριο βασανισµό του. τσι ο δήµιοι µ καλαµένιες κίδες τρύπησαν τος βραχίονές του κα πειτα τς µπηξαν στ νύχια τν χεριν κα τν ποδιν του. Στ συνέχεια σφιξαν τ κεφάλι του σ µέγγενη κα κατόπιν φο τν κρέµασαν νάποδα τν καιγαν π κάτω µ φωτιά. Βλέποντας κάποιος Τορκος τν γενναιότητα το Δηµητρίου, πίστεψε στν Χριστ κα πειτα µαρτύρησε. στερα λ Πασς κτισε τν Δηµήτριο µέσα σ΄ ναν τοχο, φήνοντας µόνο τ κεφάλι του π΄ ξω γι ν παρατείνει τ µαρτύριο. Μάρτυρας ντεξε τσι 10 µέρες. Τελικ παρέδωσε τ πνεµα του στν Θεό, τ τος 1808. Τ µαρτύριό του συνέγραψε πρόξενος τς Γαλλίας στ ωάννινα Ε. Pouqueville. (Τ µαρτύριο το σιοµάρτυρα Δηµητρίου, ντέγραψε κατόπιν µοναχς Γεράσιµος Μικραγιαννανίτης. Ν σηµειώσουµε δ, τι Δουκάκης κα γιος Νικόδηµος στος Συναξαριστές τους καθς κα Σ. Εστρατιάδης στ γιολόγιό του δν ναφέρουν τν µνήµη το νεοµάρτυρα ατο. Στν τοπικ γιολογία τς ερς Μητροπόλεως Γρεβενν, να µερολόγιο τς κκλησίας τς λλάδος (1963), σελ. 306, ναφέρει τν µνήµη το γίου τν 18η Αγούστου. Τ Μέγα Εχολόγιο µως, καθς κα Otto Meinardus, ναφέρουν τν µνήµη του τν 17η Αγούστου).

 

σιος λύπιος Ζωγράφος ν Σπηλαίσος)