21 Αὐγούστου

0821

21 Αὐγούστου

 

Ἑορταζόμενοι ἅγιοι

 

●     γιος Θαδδαος πόστολος

     γία Βάσσα κα τ παιδιά της Θεόγνιος, γάπιος κα Πίστος

●     σιος λέξανδρος « ν κονί»

 

Περισσότερα σοιχεῖα

 

γιος Θαδδαος πόστολος

βραος π τν δεσσα Θαδδαος κα πολ µορφωµένος στς θεες Γραφές, εχε νεβε στν ερουσαλµ γι προσκύνηµα τν ποχ το ωάννου το Βαπτιστο. ταν κουσε τ κήρυγµά του κα εδε τν γγελική του ζωή, τόσο πολ ντυπωσιάστηκε, στε πεδίωξε κα βαπτίστηκε π΄ ατόν. Μετ µως, ταν κουσε τν διδασκαλία κα εδε τ θαύµατα το Κυρίου µας ησο Χριστο, τν κολούθησε µέχρι τ σωτήριο Πάθος. Μετ τν νάληψη το Κυρίου, πέστρεψε στν πατρίδα του δεσσα. κε καθάρισε π τν λέπρα τν τοπάρχη Αγαρο κα κατόπιν τν βάπτισε χριστιανό. φο δίδαξε κα φώτισε µ τ λόγο τς ληθείας πολλος κα δρυσε πολλς κκλησίες στς πόλεις τς Συρίας, φθασε στ Βηρυτό.

Θαδδαος κα κε µ τν χάρη το Θεο δίδαξε τ Εαγγέλιο κα βάπτισε πολλούς. Τελικά, κε παρέδωσε ερηνικ τ πνεµα του, φο στ ζωή του φάρµοσε πλήρως τν ντολ πο δωσε Κύριος στος µαθητές Του: «Πορευθέντες µαθητεύσατε πάντα τ θνη, βαπτίζοντας ατος ες τ νοµα το Πατρς κα το Υο κα το γίου Πνεύµατος». Πηγαίνετε, δηλαδή, κα κάνετε µαθητές σας λα τ θνη, βαπτίζοντας ατος στ νοµα το Πατρς κα το Υο κα το γίου Πνεύµατος.

Μ. Γαλανός, γι τν πόστολο ατ ναφέρει: «Μερικο ποθέτουν, τι πρόκειται γι ναν π τος 70 ποστόλους, πο καταγόταν π τν δεσσα, ταν µως ουδαος. λλ βέβαιο µπορε ν θεωρηθε, τι πόστολος Θαδδαος εναι π τ νοµα ατ φερόµενος µεταξ τν 12. νοµαζόταν δ λλις κα Λεββαος κα ταν δελφς το ακώβου το µικρο. Σ΄ ατν νήκει κα πιστολ ούδα στ Εαγγέλιο. Διότι καθ΄ ατ ούδας νοµαζόταν, τ δ λλα δυ νόµατα ταν πρόσθετα, πως συµβαίνει πάντοτε στος ουδαίους µέχρι κα σήµερα. Θαδδαος κήρυξε τ Εαγγέλιο στ Μεσοποταµία, που κα λαβε µαρτυρικ θάνατο».

 

γία Βάσσα κα τ παιδιά της Θεόγνιος, γάπιος κα Πιστός

γία Βάσσα ζησε στ χρόνια το Διοκλητιανο, κα κατοικοσε στν δεσσα (τ πιθανότερο τς Μακεδονίας). Εχε παντρευτε εδωλολάτρη ερέα, τν Οαλέριο, π τν ποο πέκτησε τρες γιούς, τν Θεόγνιο, τν γάπιο κα τν Πίστο. Στ Βάσσα µως, ψυχ πο γαποσε τν λήθεια κα τν ρετή, δόθηκε εκαιρία ν διδαχθε κα ν προσέλθει στ χριστιανικ πίστη. Μαζί της φερε κα τος τρες γιούς της, πο τν γαποσαν µ λη τους τν καρδιά. ταν πληροφορήθηκε ατ τ πργµα Οαλέριος, προσπάθησε µ ποικίλα τεχνάσµατα ν τος παναφέρει στν εδωλολατρία. Μάταια µως. Διότι ντίθετα Βάσσα, γωνιζόταν ατ ν διαφωτίσει τν εδωλολάτρη ντρα της. ξοργισµένος τότε Οαλέριος, κατάγγειλε κα τος τέσσερις στν νθύπατο Βικάριο, πο µέσως διέταξε τν σύλληψή τους. Κα µν πρωτότοκος Θεόγνιος, ταν µολόγησε τν ησο µέσως πέθανε, φο το σχισαν τ στήθη κα τς πλευρές. Ο δ πόλοιποι ρίχτηκαν στν φυλακή. λλ΄ πειδ δν κάµφθηκε τ φρόνηµά τους, τν µν γάπιο τν σκότωσαν, φο το γδαραν τ δέρµα π τ κεφάλι µέχρι τ στθος κα κατόπιν καψαν τ γδαρµένο σµα. Τ µαρτύριο ταν φρικτό, λλ΄ νεαρς θλητς φώναξε: «οδν οτως δύ, ς τ πάσχειν πρ Χριστο». Τν δ τρίτο γιό, τν Πίστο, τν ποκεφάλισαν. Τ µητέρα τν φησαν λεύθερη. Κατόπιν µως τν συνέλαβε παρχος Κυζίκου, κα φο τς σπασε πόδια κα χέρια, τν ποκεφάλισε.

 

σιος λέξανδρος «ν κονί»

µνήµη του ναγράφεται στ Σιναϊτικ κώδικα 631.