Σήμερα 6/4 εορτάζουν:
- Άγιος Ευτύχιος πατριάρχης Κωνσταντινούπολης
- Όσιος Γρηγόριος ο Σιναΐτης
- Άγιοι Εκατόν είκοσι Μάρτυρες που μαρτύρησαν στην Περσία
- Οσία Πλατωνίς
- Άγιοι Δύο μάρτυρες οι εν Ασκάλωνι
- Όσιος Γρηγόριος ο εν Άθω
- Άγιος Γεννάδιος ο Διονυσιάτης ο Νεομάρτυς και Οσιομάρτυς
- Άγιοι Τιμόθεος και Διογένης οι Μάρτυρες
- Άγιος Τερβίλλιος ο πρίγκιπας
- Άγιος Αφφίωνος Επίσκοπος Νόβγκοροντ
- Άγιοι Γεώργιος, Μανουήλ, Θεόδωρος, Γεώργιος και Μιχαήλ από τη Σαμοθράκη
Ὁ Ἅγιος Εὐτύχιος πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως
Πατέρας τῆς Ἐκκλησίας ὀνομάσθηκε ὁ ἅγιος Εὐτύχιος. Καί ὑπῆρξε πράγματι μεγάλη ἐκκλησιαστική προσωπικότητα. Ὀρθόδοξος καί ἡρωικός ἀγωνίστηκε μέ σθένος καί ἀποφασιστικότητα γιά τήν ὑπεράσπιση τῆς ἀλήθειας, γιά νά διαφυλαχθεῖ ἡ ἀμώμητη πίστη μας ἀνόθευτη καί καθαρή.
Ἡ Φρυγία τῆς Μικρᾶς Ἀσίας καί συγκεκριμένα τό χωριό Θεία Κώμη ἦταν ἡ πατρίδα τοῦ Εὐτυχίου. Πολύ γρήγορα καί οἱ δυό γονεῖς του ἔφυγαν ἀπό τόν κόσμο αὐτό καί ἄφησαν τόν μικρό Εὐτύχιο ὀρφανό. Ὁ Θεός ὅμως ὡς στοργικός Πατέρας φρόντισε καί ἔβαλε κοντά του τόν θεῖο του, τόν εὐλαβῆ ἱερέα Ἡσύχιο, ὁ ὁποῖος τόν ὁδήγησε στή ζωή τῆς πίστεως καί τῆς σεμνότητας. Καί ὁ Εὐτύχιος ἀγάπησε μέ ὅλη τή δύναμη τῆς ψυχῆς του τήν Ἐκκλησία καί ἀπό πολύ νωρίς ἐκδήλωσε τόν θεόσδοτο πόθο νά ἀφιερωθεῖ στό ἔργο της. Στόν κατάλληλο καιρό μέ βαθύτατη συναίσθηση δέχθηκε τή χειροτονία καί ἐγκαταστάθηκε ὡς ἀρχιμανδρίτης στήν ἱερά Μονή τῆς ἐπαρχίας Ἀμασείας, τῆς ὁποίας ἀργότερα ἀναδείχθηκε καί ἡγούμενος.
Ὡς ἡγούμενος τῆς Μονῆς προικισμένος μέ μόρφωση καί ἀρετή ἐκπροσώπησε τόν Μητροπολίτη Ἀμασείας σέ τοπική Σύνοδο στήν Κωνσταντινούπολη μεταξύ τῶν ἐτῶν 543-546 μ.Χ. Οἱ εὔστοχες καί ἐπιτυχημένες θέσεις του στή Σύνοδο καθώς καί ἡ ἀναστροφή τοῦ ἐμπνευσμένου καί ἐνάρετου ἡγουμένου στήν Κωνσταντινούπολη εἵλκυσαν τήν προσοχή ὅλων καί ἰδιαιτερα τοῦ αὐτοκράτορα Ἰουστινιανοῦ τοῦ Μεγάλου.
Ὅταν λοιπόν πέθανε ὁ Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Μηνᾶς, ὁ Ἰουστινιανός πρότεινε ὡς διάδοχο στόν πατριαρχικό θρόνο τόν Εὐτύχιο. Ἔτσι μέ τήν ὁμόθυμη ψῆφο κλήρου καί λαοῦ ὁ Εὐτύχιος κλήθηκε ἀπό τά βάθη τῆς Μικρᾶς Ἀσίας καί τοποθετήθηκε ὡς Πατριάρχης στό προσκήνιο τῆς ὑπεύθυνης ἐκκλησιαστικῆς δραστηριότητας. Σέ ἐποχή μάλιστα κρίσιμη, κατά τήν ὁποία ἡ Ἐκκλησία εἶχε νά ἀντιμετωπίσει αἱρέσεις καί αἱρετικούς ποικίλους καί ἐπικίνδυνους.
Ἀμέσως ἀπό τίς πρῶτες ἡμέρες ὁ Πατριάρχης Εὐτύχιος ἀγωνίσθηκε σκληρά γιά τήν πίστη. Τόν Μάιο τοῦ 553 μ.Χ. συγκλήθηκε στή Βασιλεύουσα ἡ Ε΄ Οἰκουμενική Σύνοδος στήν ὁποία ἦταν πρόεδρος ὡς Πατριάρχης ὁ Εὐτύχιος. Προικισμένος ἀπό τόν Θεό μέ τά ἀπαραίτητα χαρίσματα, ὀρθόδοξος στό φρόνημα, διακριτικός καί συνετός, ἀλλά καί σταθερός, κατηύθυνε τίς συζητήσεις μέ πολύ φωτισμό Θεοῦ μέ ἀποτέλεσμα τόν θρίαμβο τῆς ὀρθοδόξου πίστεως.
Δέν πέρασε ὅμως πολύς καιρός ἀπό τήν Ε΄ Οἰκουμενική Σύνοδο καί ἐμφανίσθηκαν καί ἄλλες αἱρέσεις. Ἄγρυπνος γιά τά θέματα τῆς ἀλήθειας καί τῆς πίστεως, θεοφώτιστος καί γνώστης βαθύς της Ἁγίας Γραφῆς ὁ Εὐτύχιος ἀπέδειξε μέ ἐπιχειρήματα ἀδιάσειστα τό ἀσύστατο τῆς αἱρέσεως. Παρόλα ὅμως αὐτά ὁρισμένοι Ἐπίσκοποι καί μαζί τους ὁ ἴδιος ὁ αὐτοκράτορας Ἰουστινιανός παρασύρθηκαν στήν αἵρεση καί ζήτησαν ἀπό τόν Πατριάρχη νά προσχωρήσει καί αὐτός στίς δοξασίες τους.
Καί ὁ Εὐτύχιος; Ὡς ὀρθόδοξος Πατριάρχης στάθηκε στό ὕψος του, ἀντάξιος τῶν προκατόχων τοῦ Πατριαρχῶν τῆς Κωνσταντινουπόλεως. Δέν ξέχασε βέβαια τήν ἀγάπη καί τήν εὔνοια τοῦ αὐτοκράτορα πρός τό πρόσωπό του. Μπροστά ὅμως στήν ἀλήθεια, στά ὅσια καί ἱερά, στά αἰώνια συμφέροντα τῆς Ἐκκλησίας καί τοῦ πιστοῦ ὀρθόδοξου λαοῦ δέν ὑπολόγισε τά ἀνθρώπινα συμφέροντα. Ἀκέραιος χαρακτήρας, πραγματικός Πατέρας τῆς Ἐκκλησίας ὕψωσε τό ἀνάστημά του καί διαμαρτυρήθηκε. Τί κι ἄν τόν ἀπειλεῖ ὁ αὐτοκράτορας; Τί κι ἄν συγκαλεῖ Σύνοδο καί τόν καθαιρεῖ ἀπό τόν πατριαρχικό θρόνο; Ὁ Εὐτύχιος δέν ὑπολογίζει θρόνο. Ἄλλωστε γι’ αὐτόν ὁ πατριαρχικός θρόνος ἦταν θρόνος εὐθύνης καί καθήκοντος καί ὄχι θρόνος δόξας καί μεγαλείου. Προτιμάει λοιπόν τήν καθαίρεση καί τήν ἀπομάκρυνση. Μεγάλες πραγματικά στιγμές γιά τήν ἱστορία, τήν πίστη καί τήν Ὀρθοδοξία!
Δώδεκα χρόνια ὁλόκληρα μένει ἀπομονωμένος στή Μονή τῆς Ἀμασείας. Δώδεκα χρόνια μελέτης καί προσευχῆς στόν Κύριο τῶν Δυνάμεων νά ἀποκαταστήσει Ἐκεῖνος τήν ἀλήθεια στήν Ἐκκλησία Του. Καί ἡ προσευχή εἰσακούσθηκε. Καί ἡ ἀλήθεια ἀποκαταστάθηκε. Ἀργεῖ ὁ Θεός, ἀλλά δέν λησμονεῖ. Ἀνέχεται γιά λίγο τά σκάνδαλα πού ὁ σατανᾶς καί οἱ ἀνθρωποί τοῦ δημιουργοῦν. Τελικά προστατεύει τήν Ἐκκλησία Του καί τήν λαμπρύνει. Ὅταν τό 577 μ.Χ. Ὁ διάδοχος τοῦ Εὐτυχίου Ἰωάννης ὁ Γ΄ πέθανε, ὁ νέος αὐτοκράτορας Ἰουστίνος ὁ Β΄ ζητάει ἀποκατάσταση τῆς ἀδικίας. Καλεῖ ἐπισκοπική Σύνοδο, ἡ ὁποία καί ἀνακαλεῖ τόν Εὐτύχιο στόν πατριαρχικό θρόνο. Ἔκπληκτος ὁ ἀπομακρυνθείς Πατριάρχης πληροφορεῖται τά γεγονότα. Δέχεται τήν πρόσκληση. Ἤξερε ἄλλωστε ὅτι μέ τόν τρόπο αὐτό θά ἀποκατασταθεῖ ἡ τάξη.
Πανηγυρική ἐκκλησιαστική πομπή στήν ὁποία συμμετεῖχε συγκινημένος ὁ κλῆρος, οἱ ἄρχοντες καί ὁ ἐνθουσιώδης λαός, ὁδήγησε μέ τιμή καί ἐπευφημίες τόν Εὐτύχιο στόν πατριαρχικό θρόνο. Καί ἀνέλαβε καί πάλι στά στιβαρά του χέρια τό πηδάλιο τῆς Ἐκκλησίας μέ ζῆλο καί ἀγάπη μέχρι τήν τελευταία του πνοή.
Ὁ βιογράφος του Εὐφραίμιος τόν ἐγκωμιάζει ὡς φίλο τοῦ λόγου καί ἐκλεκτό ὁμιλητή, ὡς ἐργάτη τῆς ἀρετῆς, ὡς καλό ποιμένα τῶν προβάτων τοῦ Χριστοῦ, ὁ ὁποῖος θυσιάζει τή ζωή του γιά χάρη τῆς ἀλήθειας καί τῆς ποίμνης του. Ὁ δέ ἱερός ὑμνογράφος ψάλλει:
«Θείαν δύναμιν ἐνδεδυμένος ἀπεγύμνωσας ἰσχύν τοῦ πλάνου, θαυματουργῶν, θεοφόρε, ἐξαίσια, ἀπελαθείς δέ ἀδίκως τῆς ποίμνης σου παλινδρομεῖς εἰς αὐτήν δεδοξασμένος».
Ἡ παράδοση ἀναφέρει ὅτι κατά τή δεύτερη πατριαρχία του ὁ Εὐτύχιος θαυματούργησε μέ τήν προσευχή του. Νόσος ἐπιδημική εἶχε προσβάλει πολλούς ἄρχοντες καί πλῆθος λαοῦ τῆς Κωνσταντινουπόλεως. Ὁ ἅγιος Πατριάρχης, πατέρας καί ποιμένας τοῦ εὐσεβοῦς λαοῦ, προσευχήθηκε μέ θερμότητα στό μεγάλο Ἰατρό, τόν Κύριο. Ἡ νόσος φυγαδεύθηκε. Ὁ λαός σώθηκε. Οἱ εὐεργετηθέντες πιστοί, ἄρχοντες καί λαός, εὐγνώμονες γιά τό θαῦμα τοῦ Πατριάρχη ἐξέφραζαν μέ διάφορους τρόπους τήν εὐγνωμοσύνη τους πρός τόν Πατέρα καί Σωτήρα τους.
Τέλος ὁ Κύριος τόν κάλεσε στή δόξα τῆς Βασιλείας Του, γιά νά τοῦ ἀποδώσει τό δίκαιο ἔπαινο καί στέφανο τήν 6η Ἀπριλίου τοῦ 582 μ.Χ.
Ἄς μᾶς διδάξει ἡ ζωή τοῦ ἁγίου Εὐτυχίου πώς ὅσο κι ἄν πολεμηθεῖ ἡ ἀλήθεια καί φανεῖ ὅτι ἡττᾶται, θά ἔρθει ἡ ὥρα πού θά λάμψει καί πάλι. Καί αὐτό γιά καταισχύνη ὅσων τήν πολέμησαν, καί δόξα ὅσων τήν ἀκολούθησαν μέ πίστη καί ἀφοσίωση.
Ἀπολυτίκιον τοῦ Ἁγίου. Ἦχος δ΄
Κανόνα πίστεως καί εἰκόνα πραότητος, ἐγκράτειας διδάσκαλον ἀνέδειξε σέ τῇ ποίμνῃ σου
ἡ τῶν πραγμάτων ἀλήθεια. Δία τοῦτο ἐκτήσω τῇ ταπεινώσει τά ὑψηλά, τῇ πτωχείᾳ τά πλούσια,
Πάτερ ἱεράρχα Εὐτύχιε, πρέσβευε Χριστῷ τῷ Θεῷ σωθῆναι τάς ψυχάς ἡμῶν.
Ἀπό τό βιβλίο «Καλλίνικοι Μάρτυρες»
Ἀρχιμ. Θεοδώρου Μπεράτη
Οἱ Ἅγιοι 120 Μάρτυρες ποὺ μαρτύρησαν στὴν Περσία
Οι Μάρτυρες αὐτοὶ μαρτύρησαν μαζὶ μὲ τὸν ἐπίσκοπο Σαδὼθ (ἢ Σαδὼκ ἢ Σαδώχ, 19 Ὀκτωβρίου) στὴν Περσία ἀπὸ τὸν βασιλιὰ Σαβώριο.
Ἡ Ὁσία Πλατωνίς
Ἀπεβίωσε εἰρηνικά.
Οἱ Ἅγιοι Δύο Μάρτυρες οἱ ἐν Ἀσκάλωνι
Μαρτύρησαν ἀφοῦ τοὺς ἔχωσαν στὴ γῆ μέχρι τὴν μέση.
Ὁ Ὅσιος Γρηγόριος ὁ Σιναΐτης
Γεννήθηκε τὸ 1255 στὸ χωριὸ Κούκουλο, ποὺ ἦταν κοντὰ στὶς Κλαζομενὲς (ἀρχαία πόλη τῆς Μ. Ἀσίας, ποὺ βρισκόταν 40 χιλιομ. ΝΔ τῆς Σμύρνης). Περιπετειώδης ἡ ζωή του. Οἱ γονεῖς του ἦταν πλούσιοι καὶ εὐσεβεῖς καὶ τὸν ἀνέθρεψαν χριστιανικώτατα. Ὅταν κάποτε οἰκογενειακῶς πήγαιναν στὴ Λαοδικεία, αἰχμαλωτίστηκαν ἀπὸ λῃστές. Οἱ Λαοδικεῖς ὅμως, τοὺς ἐξαγόρασαν μὲ πολλὰ χρήματα. Τὸ ἐπεισόδιο αὐτό, ἔκανε τὸν Γρηγόριο νὰ ἀσχοληθεῖ ἀκόμα περισσότερό με τὴν ἥσυχη καὶ ἀφιερωμένη ζωὴ στὸν Θεό. Γι᾿ αὐτὸ πῆγε στὴν Κύπρο, κοντὰ σ᾿ ἕνα φημισμένο μοναχὸ καὶ κατόπιν μὲ τὴν εὐχὴ αὐτοῦ τοῦ γέροντα ταξίδεψε στὴν Ἀλεξάνδρεια. Μετὰ ἀπὸ πολλὲς περιπέτειες ἔφτασε στὸ ὄρος Σινᾶ. Οἱ προϊστάμενοι τῆς Μονῆς τὸν δέχτηκαν μὲ χαρὰ καὶ μετὰ ἀπὸ κανονικὴ δοκιμασία ἐκάρη μοναχός. Στὴ Μονὴ μέσα ἦταν ὑπόδειγμα ὑψηλῆς πνευματικῆς καὶ ἀσκητικῆς ζωῆς. Ὅμως ὁ πειρασμὸς τοῦ φθόνου κατέλαβε ὁρισμένους μοναχούς, μὲ ἀποτέλεσμα ὁ Γρηγόριος στενοχωρημένος νὰ ἀποχωρήσει ἀπὸ τὴν Μονή. μαζὶ μὲ ἕναν μοναχὸ Γεράσιμο ἔφυγε γιὰ τὰ Ἱεροσόλυμα καὶ ἀπὸ ἐκεῖ στὴν Κρήτη, ὅπου κοντὰ σ᾿ ἕναν φημισμένο γιὰ τὴν ἀρετή του μοναχό, τὸν Ἀρσένιο, πῆρε σπουδαῖα πνευματικὰ διδάγματα τέλειας χριστιανικῆς ζωῆς. Ἔπειτα ὁ Γρηγόριος πῆγε στὸ Ἅγιον Ὄρος, στὴ σκήτη τοῦ Μαγουλᾶ, ἀπέναντι τῆς Μονῆς Φιλόθεου. Ἐκεῖ συγκέντρωσε ἀρκετοὺς μαθητές, ποὺ πολλοὶ ἀπ᾿ αὐτοὺς ἀργότερα διακρίθηκαν στὴν πνευματικὴ ζωή. Στὴ συνέχεια πῆγε στὸ Πρωτάτο τῶν Καρυῶν καὶ ἀπὸ ἐκεῖ, λόγω ἐπιδρομῶν τῶν Ἀγαρηνῶν πειρατῶν, ταξίδεψε στὶς πόλεις Θεσσαλονίκη, Χίο, Μυτιλήνη καὶ Κωνσταντινούπολη, γιὰ νὰ ἐπανέλθει μετὰ ἀπὸ ὁρισμένο χρόνο στὸ Ἅγιον Ὄρος. Ἀλλὰ κατόπιν μὲ ὁρισμένους μαθητές του, ἔφυγε καὶ πάλι γιὰ νὰ καταλήξει στὴν Ἀδριανούπολη, στὸ Κατακεκρυωμένο ὄρος. Ἐκεῖ ἔκτισε ὀχυρωμένο Μοναστήρι, ὅπου μαζὶ μὲ τοὺς μαθητές του, πρόσφερε πολλὰ πνευματικὰ ἐφόδια στὸν πληθυσμὸ τῶν γύρω περιοχῶν (Ἕλληνες, Σέρβους καὶ Βουλγάρους). Μετὰ τὴν περιπετειώδη αὐτὴ ζωή, ὁ Γρηγόριος, παρέδωσε εἰρηνικὰ τὸ πνεῦμα του.
Ὁ Ὅσιος Γρηγόριος ποὺ ἀσκήτευσε στὸν Ἄθω
Ὁ Ὅσιος Γρηγόριος, ἔζησε στὶς ἀρχὲς τοῦ 14ου αἰῶνα, καὶ ἦταν ἀπὸ τὴν Κωνσταντινούπολη. Εὐσεβέστατος, διακρίθηκε συγχρόνως καὶ γιὰ τὴν θεολογικὴ καὶ φιλοσοφικὴ παιδεία του. Ἔκανε διδάσκαλος τοῦ Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ, ἀλλὰ καὶ σὲ πολλοὺς ἄλλους μετέδωσε τὰ νάματα τῆς νηπτικῆς φιλοσοφίας. Πῆγε στὸ Ἅγιον Ὄρος καὶ διάλεξε σκήτη κοντὰ στὴ Μονὴ τῆς Λαύρας. Ἡ σκήτη αὐτή, δὲν ἄργησε νὰ ἀναδειχθεῖ κοινὸ ἐντευκτήριο τῶν εὐσεβέστερων ψυχῶν. Ὁ Γρηγόριος πρόθυμα ἔλυνε ἀπορίες, μετέδιδε γνώσεις, φώτιζε διάνοιες καὶ στήριζε τοὺς κλονιζόμενους, δίνοντας σ᾿ αὐτοὺς πολύτιμες ὁδηγίες, γιὰ νὰ μένουν σταθεροὶ στὴν πίστη καὶ ν᾿ ἁγιάζουν τὶς καρδιές τους. Ὁ θάνατος τὸν βρῆκε ν᾿ ἀσχολεῖται μ᾿ αὐτὰ τὰ θεάρεστα ἔργα.
Οἱ Ἅγιοι Γεώργιος, Μανουήλ, Θεόδωρος, Γεώργιος καὶ Μιχαὴλ ἀπὸ τὴν Σαμοθράκη
Οἱ νεομάρτυρες αὐτοὶ ἦταν ἀπὸ τὴν Σαμοθράκη, ἐκτὸς τοῦ Μιχαήλ, ποὺ ἦταν Κύπριος στὴν καταγωγή. Ὅλοι λοιπόν, κατὰ τὴν διάρκεια τῆς ἐθνεγερσίας τοῦ 1821, ἐξορίστηκαν ἀπὸ τοὺς Τούρκους. Ἀπ᾿ αὐτοὺς ὁ Μιχαήλ, ποὺ ἦταν ὁ πιὸ γέρων, φοβήθηκε καὶ ἀπαρνήθηκε τὴν χριστιανικὴ θρησκεία, οἱ δὲ ὑπόλοιποι πουλήθηκαν σὰν δοῦλοι καὶ σὰν νεαροὶ ποὺ ἦταν ἐξισλαμίστηκαν μὲ δόλιο τρόπο ἀπὸ τοὺς Τούρκους. Ἀπ᾿ αὐτοὺς ὁ Μανουήλ, πουλήθηκε στὴν Αἴγυπτο, ἔμαθε τὴν ἀραβικὴ γλῶσσα καὶ ἐπιδόθηκε στὴ μελέτη τοῦ Κορανίου. Μετὰ τὴν νικηφόρα ἔκβαση τῆς Ἑλληνικῆς Ἐπανάστασης καὶ κατὰ τὴν στιγμὴ ποὺ ἡ Σαμοθράκη ἦταν ὑπὸ τουρκικὸ ζυγό, οἱ πέντε αὐτοὶ νεομάρτυρες, ἐπανῆλθαν στὴ Σαμοθράκη καὶ ἀποκήρυξαν τὸν μουσουλμανισμό, ποὺ μὲ τὴν βία σὲ νεαρὴ ἡλικία εἶχαν ἀσπασθεῖ. Συνελήφθησαν ἀπὸ τοὺς Τούρκους καὶ βασανίστηκαν φρικτά. Ἀλλὰ ὅλοι ἔμειναν ἀκλόνητοι στὴ χριστιανικὴ πίστη καὶ ἔτσι δέχτηκαν τὸ στεφάνι τοῦ μαρτυρίου: ὁ μὲν Μιχαὴλ μὲ μαχαῖρι κόπηκε σὲ τεμάχια, οἱ δὲ Γεώργιος καὶ Θεόδωρος ἀπαγχονίστηκαν καὶ ὁ Μανουὴλ μὲ τὸν Γεώργιο τὸν νεότερο, «ὀγκίνοις» (αἰχμηρὰ μολυβένια ὄργανα) παραδοθέντες, μαρτυρικὰ ἐξέπνευσαν. Ὅλων τὰ μαρτύρια ἔγιναν στὴ Μάκρη τῆς Ἀλεξανδρουπόλεως, 6 Ἀπριλίου 1835, Δευτέρα τοῦ Θωμά.
Ὁ Νέος Ὁσιομάρτυς Γεννάδιος
Ὁ ὁσιομάρτυρας αὐτός, ζοῦσε στὴν Ἱερὰ Μονὴ Διονυσίου τοῦ Ἁγίου Ὄρους. Μὲ προτροπὴ λοιπὸν τοῦ ἡγουμένου τῆς Μονῆς αὐτῆς, πῆγε στὴν Κωνσταντινούπολη σὰν συνοδὸς τῶν Βονιφατίου καὶ Εὐδοκίμου, ποὺ βάδιζαν πρὸς τὸ μαρτύριο. Αὐτοὶ ὅμως, δείλιασαν μπροστὰ στὰ βασανιστήρια, ἀπαρνήθηκαν τὸν Χριστὸ καὶ κατήγγειλαν σὰν αἴτιο τῆς πορείας τους πρὸς τὸ μαρτύριο τὸν Γεννάδιο. Τότε οἱ Τοῦρκοι συνέλαβαν τὸ Γεννάδιο, τὸν φυλάκισαν καὶ ποικιλότροπως τὸν βασάνισαν. Αὐτὸς ὅμως ἔμεινε σταθερὸς στὴν πίστη του καὶ ἀποκεφαλίστηκε στὶς 6 Ἀπριλίου 1818. Τμῆμα τῶν λειψάνων τοῦ ὁσιομάρτυρα, βρίσκεται στὴν Ἱερὰ Μονὴ Διονυσίου, ὅπου ὁ Ἅγιος ἀσκήθηκε στὶς ἀρετὲς καὶ τὴν πίστη.